úterý 5. června 2012

AI War - Report V.


  Lepší pozdě než nikdy. S několikadenním zpožděním přichází pátý report z AI War. Tentokrát se hraní odehrálo výjimečně ve čtvrtek a bylo akčnější, než v předchozích případech. Zaznamenali jsme první opravdu vážné ztráty.


  Hned od začátku hraní jsme pokračovali v ofenzívě a poměrně rychle jsme dobyli planety na obrázku označené P3, P2, P1 a A1. V průběhu útoku došlo sice k několika nepřátelským útočným vlnám na D1, P3 a P2, ale nejednalo se o nic co bychom nebyli bez obtíží schopní odrazit. Naše tažení bylo bohatě odměněno Regeneračním Golemem získaným na P3, několika speciálními stanicemi na P1 - dovolily nám produkovat nové druhy jednotek, a hlavně Zenithským datovým terminálem na A1 - dovolil nám na dané planetě těžit trojnásobek vědomostí (9000).

  Jelikož jsme oba měli flotily, které čítaly více než tisíc lodí, vrhli jsme se do útoku na hlavní planetu prvního AI (obtížnost 7) označenou AC. Zvolili jsme ovšem nevhodnou strategii, ve které se FIL opět soustředil na zdržování lodí vylétajících z chráněného AI Eye, zatímco má flotila ničila obranné pozice, které bylo nutné zničit, než bychom mohli vůbec útočit na AI Eye a hlavně na ústřední stanici AI, jejíž odstranění je naším cílem.
  Byť nám velice pomohl Regenerační Golem, který bez přestání obnovoval velké množství našich (hlavně FILových) jednotek, museli jsme se stáhnout hned poté co má flotila stihla zničit dvě z tuším osmi obraných pozic, které AI na této planetě mělo. Má flotila přišla více než o polovinu svých sil, zatímco FILova byla při tomto nepodařeném útoku zničena téměř celá. 


  Stáhli jsme se zpět na A1, kam byl ihned směřován útok nepřítele. I přes silnou obranu, kterou jsme tam vytvořili, jí ovšem pronikla nepřátelská raidship (velká rychlá bombardovací vesmírná loď), která nám zasadila silný úder zničením Zenithského datového terminálu a tím nejen zastavila množství vědomostí, které jsme na této planetě mohli získat, na ubohém hodnotě 3374 z 9000, ale navíc zvýšila AI progress o 80 bodů.
  Následně přišly vlny útoků směřované primárně na planetu P3, kterým se podařilo zničit moji základnu (command center) a tím tuto planetu zcela vyřadit a proniknout i na P4, kde udělali to samé. Naštěstí byly zastaveny silnou obranou vystavěnou na planetě D3.
  
  Když se nám konečně podařilo dostat tyto planety zpět do pořádku a alespoň částečně obnovit síly našich flotil, přišel vůbec nejsilnější útok AI za celou hru - 3500 lodí cross planet ( = lodě útočící i z planet kde není Warp Gate) doplněný vlnou dalších více než 1000 lodí na planetu P2. Celkem tedy více než 4500 lodí útočících na naše sotva znovu-obsazené planety a flotily, které v dohromady čítaly méně něž 1400 jednotek.
  A aby toho nebylo málo, bylo nám oznámeno, že za určitou dobu (na konci hraní to bylo něco málo přes hodinu) AI objeví skrytou základnu rebelů na jedné z jeho (AI) planet. Rebelové nám dosud byli velmi nápomocní, takže jsme získali další cíl a to je zachránit  - na mapě je to ta zářící planeta úplně dole.


  Rozmístili jsme naše flotily a připravili se na nejhorší. Planety D1 a D2 útoky přestály docela dobře. D1 díky velmi silné obraně a malé flotile žoldáckých lodí, která je tam vždy umístěná a D2 díky tomu, že útok na ni nebyl tolik vážný a také měla silnou obrannou linii.
  Horší to bylo ve předních liniích - velmi rychle jsme přišli o planety P3, P2 a P1 (kde byly zničeny speciální stanice poskytující nám nové jednotky) a posléze i P4 a útočící lodě se opět zastavily až o planetu D3. Dostali jsme se do situace, kdy se velká část našich flotil nacházela na A1 - odříznuta od našeho území, a AI se dokonce podařilo zničit základnu na A1 (command center), čímž nám zabránilo vytvářet na této planetě posily, což jsme doposud dělali. Velká část útočících nepřátelských sil byla sice zničena naší obranou, ale téměř polovina z nich se shromáždila na P1, kde vyčkávaly na naši akci. AI vědělo, že nám nezbývá nic jiného, než útok, protože AI může čekat jak dlouho chce. My ne.

  Než jsme naše flotily poslaly z A1 do útoku na P1, zabrali jsme zpět planety P4 a P3, a shromáždili jednotky, které na nich zbyly na plentu P3.
  Pak jsme se vrhli do útoku, jehož cílem bylo probít se zbytkem našich lodí z A1 zpět na naše území. To se nám, v nemalé míře díky Regeneračnímu Golemovi, který o rychle snižoval naše ztráty, a vlečným lodím, které držely velké množství lodí AI mimo dostřel, podařilo. Bohužel jsme při tomto útoku přišli o zmíněného Regeneračního Golema.


  Podařilo se nám tedy odolat tomuto obrovskému (na poměry hry dvou hráčů a galaxii o čtyřiceti planetách) útoku  a posléze jsme opět obsadili i planety P2, P1 a A1. Hru jsme ukončili ve stavu podobném tomu, v jakém jsme byli před útokem na hlavní planetu AI ( = ACkrátce po začátku hraní.
  Při příštím hraní použijeme jinou taktiku a AC konečně dobudeme a také uděláme vše pro to, abychom zachránili základnu Rebelů předním, než ji AI zničí.

1 komentář:

  1. Protože jsem byl požádán, abych se k ději krátce také vyjádřil, zde je můj komentář.

    Toto sezení mě beze zbytku přesvědčilo, že AI War patří k těm lepším strategiím.

    Vzhledem k tomu, jak snadné bylo obsazení posledních planet, jsme značně přecenili vlastní síly a podcenili obranu, čehož nepřátelé nechutně využili – jakmile odrazili útok, postupovali naším územím v podstatě bez odporu. Inu, za nedočkavost se platí.

    Během dalšího sezení budeme muset zapracovat na obraně klíčových planet a pokusit se (pokud to vůbec stihneme) pomoci vesmírnému odboji, protože jak již naznačil v reportu Marcusss, jsou více než užiteční.

    OdpovědětVymazat